Turistický akademický klub byl založen roku 1963 v Praze

Cesta jenom tam

15. CJT | 29. – 30. 8. 2020

15. Cesta jenom v termínu byla o posledním srpnovém, bohužel uplakaném víkendu, přesto byla zase skvělá. Měli jsme tentokrát i vagónek pro více než šedesát účastníků. Bohužel ale přes deset lidí účast odřeklo, my tedy měli spoustu místa. Historický motoráček M131.1 zvaný Hurvínek se vydal drkocat po trati Posázavského Pacifiku za Smíchova s mikro zastávkou u Pikovické jehly, kde bylo zdůrazněno, že vyběhnou levými dveřmi jen fotografové, načež pravými dveřmi vyběhlo asi patnáct lidí a vylezli na jehlu. Dále jsme si v Čerčanech prohlédli vodárenskou věž zachráněnou navzdory železničnímu koridoru. Dále v Sázavě jsme si prohlídli město a sklárnu Františkova huť, která již není aktivní a je muzeem pořádajícím různé dílny, výstavy a jiné akce.

Po obědě v Kozlovně dojel Hurvínek do Kácova k tábořišti U kouzelníka, kde jsme rozbili tábor mezi vodáky. Večer byl pod střechou kiosku, takže občasná přeprška nevadila, a po spořádání objednaných grilovaných kuřat jsme u vlastního piva a vlastní muziky poseděli lehce přes půlnoc. V noci pršelo celkem dost, ale stany jsme v neděli sbalili bez deště. Cestou zpět Hurvínek přibrzdil v Týništi a přes polovinu osazenstva vyplivnul k výletu do Malešova přes hrad Sion. A to se zase pěkně rozpršelo, takže do minipivovaru v Malešově jsme přišli mokří. Malešovský ležák a Ipa byly tak dobré, že mnozí nestihli prohlídku tvrze. Vypili jsme 200 Benediktů a na Smíchově zastavili před půl osmou. Díky Ivane Fridrichu T15 a Jirko Svobodo LG », těšíme se na 16. CJT. K dispozici je fotoalbum » Jany Vorlové 14.

14. CJTaZ | 8. – 9. 6. 2019

Cesta jenom tam (tradiční název, i když už vozíme pasažéry i zpátky), výlet historickým motoráčkem M 131.1, zvaným Hurvínek s cílem v Mladějově v Českém ráji. Cestou plánujeme několik zastávek, v sobotu dojedeme po vlečce do cukrovaru v Dobrovicích (je tam expozice cukrovarnictví a lihovarnictví) a ve Skalsku u Mladé Boleslavi navštívíme parní zahradní železnici. V neděli se projedeme po vlečce z Libuně do dolu na sklářský písek ve Střelči a na závěr navštívíme v Hradci Králové drážní muzeum sdělovací a zabezpečovací techniky. To vše bez záruky, stačí nepředvídatelná výluka na trati a všechno může být jinak. Tábořit budeme v kempu Zelené údolí v Mladějově v Čechách, kousek od nádraží. Cestou v motoráčku i na tábořišti se bude čepovat dobré pivo. Hudbu si povezeme vlastní, jak je na TAKových akcích dobrým zvykem. Počet míst 48 je zcela obsazeno.

13. CJTaZ | 9. – 10. 6. 2018

Cíl bude na muzejní trati „Kolešovka“ ve stanici Kněževes u Rakovníka, kde je na bývalé vojenské vlečce malé železniční muzeum Klubu historie kolejové dopravy (KHKD). U něj budeme tábořit. Odjezd je ze Smíchovského nádraží v 8.00, jede se “pražským semmeringem”, přes Kladno a Rakovník, první zastávka je v Domoušicích (výstup k hradu Pravda), další v Žatci (chmelařské muzeum a oběd), sobotní cíl je v chmelařské obci Kněževes. V neděli popojedeme do Kolešovic (exkurze do historické sušičky chmele) a po obědě je návrat do Prahy (příjezd cca 16.30). Cestou ve vlaku i na tábořišti bude čepováno pivo Benedikt, dodané Alešem Dočkalem T5 z Pivovarského klubu.

Cesta jenom tam, ale i zpátky byla velmi povedená, chmelařskou trasou jsme dojeli do první zastávky v Domoušicích, kde někteří dobyli kopec Pravdu a jiní místní hostinec U Marušky. V Žatci byla druhá zastávka s obědem a prohlídkou Muzea chmele a piva. Kněževes u Rakovníka, kde je na bývalé vojenské vlečce malé železniční muzeum Klubu historie kolejové dopravy, mám poskytla skvělé tábořiště. Respektive fandové do mašinek, kteří nám připravili otop, lavičky k posezení, vodu, místnost v případě nepřízně počasí a přenosné WC. Průtrže mračen se nám vyhnuli. V neděli jsme popojeli do Kolešovic, kde zajímavá exkurze do čerstvě zrekonstruované historické sušičky chmele. Muzika skvělá, pivo Benedikt, i když trochu teplejší, také skvělé. Díky, Ivane!

12. CJT | 10. – 11. 6. 2017

foto Ivan Fridrich

Tak si můžete znovu připomenout ten krásný víkend. Nějak jsme letos nezvládli společné foto, škoda. Mně se to líbilo a podle ohlasů i ostatním pasažérům. Moc fajn byly (už podruhé na CJT) děti, které si skoro zasloužily výuční listy výčepních, číšníků, výhybkářů…

K opakovaným dotazům na naše hostitele v Rokytnici. Ten servis, který nám poskytli, byl i pro mne překvapením. S majitelem louky jsem asi před měsícem jenom dohodl, že by bylo pěkné, kdyby kousek té louky mohl pokosit. Nakonec jsme vypili jejich harrachovské pivo i všech 5 soudků Benedikta. Vše jste řádně zaplatili, díky. Letos byla akce finančně vyrovnaná, po delší době bylo zase vyprodáno, a tak se obejdeme bez (byť sebemenší) dotace od TAKu.

Při zpáteční cestě jsme debatovali, zda ještě a kam příště, kde všude už jsme vlastně byli. Prohrabal jsem své záznamy a pro zajímavost vyhotovil přehled CJT. Fotoalbum » Ivana Fridricha 15

11. CJT | 4. – 5. 6. 2016

Historický motoráček M131.1228 (Hurvínek), ten náš byl vyroben v roce 1951 ve Vagonce Studénka.

Trasa: Praha Mas. n. – Zlonice-Lisovice (žel. muzeum) – Louny – trať Chomutov-Vejprty – Křímov, v neděli Hornické muzeum Most

Výlet historickým motoráčkem “Hurvínkem” se zástupci třetí generace TAKových byla spanilá. Až na ten lounský pivovar. Z Masaryčky (nástup v 8 hodin na Masarykově nádraží na 1. koleji vzadu proti Opletalově ulici) jsme vyjeli na čas, ve Zlonicích prohlédli muzeum, vyšplhali na Měděnec, kde nás zastihla bouřka, a dorazili jsme do Křímova na krušnohorské trati č. 137, kde spolek LOKO-MOTIV s.r.o. v bývalém depu buduje malé železniční muzeum ». Zde oheň s opečenými buřty, točené pivo, hudba, zpěv. Někteří nevydrželi a odjeli večer domů, většina v neděli jela tentokrát i zpět, protože jsme v Mostu měli zastávku v zajímavé důlní expozici.

Zubrnice 2012, foto Jiří Valda ml.

— Ahoj CéJéTníci, zásluhy na úspěchu letošní CJT samozřejmě správně připisujeme především Ivanovi a vládcům Hurvínka. Ale já bych ještě taky rád vyjádřil jeden dík všem tatínkům a dědečkům, kteří s sebou vzali naprosto bezvadné děti.
Já obecně většinou nemám v oblibě, když se nějaké akce pro dospělé zaplevelí obtěžujícími dětmi, ale tentokrát jsem z nich byl opravdu úplně vedle. A tak je možná i toto jedna z možností, jak zachovat při životě CJT i v příštích letech. TAK TAKovéhle děti příště vemte zase s sebou, byla s nima sranda.
Nevím, kterej ten špunt to byl, jeden z těch menších, seděl na nárazníku lokomotivy v místě noclehu.
Jdu kolem a on mi oznamuje: „Jsem černej psažér…“ AlDo 5

— Ahoj výletníci, díky Ivanovi a strojvůdcům Hurvínka všem za pěkný víkend. Bylo to fajn, pro nás s Tomášem byl závěr úplně super, protože nám strojvůdce Hurvínka zastavil přímo v Klánovicích na nádraží a my jsme jako poslední opustili tento milý vůz.
Mějte se dobře, za nás oba jedeme určitě i příští rok Ivane. Jirka Rada 20

— Ahoj všem, Alešovo vyjádření bezvýhradně sdílím. S tak pohodovými dětičkami bych jel klidně až na kraj světa 🙂 A co jsem osobně velmi pozitivně vnímal, jak bezproblémově reagovaly třeba na „napomenutí“, když lezly po parničce a bylo to už takové o hubu,  přestaly to dělat 🙂 A také ta jejich úžasná komunikace! Ještě jednou díky všem za dlouholetou důvěru a mějte se krásně. Jirka Svoboda

— Ahoj cestovatelé, moc rád si tu čtu, co napsali Aleš a Jirka a myslíme si to i mnozí další. A hlavně svitla naděje, že ta další generace bude přece jen k něčemu. Ne samí manažeři, ale taky normální lidi – hasiči, mašinfýrové a výčepní mezi nimi budou!
Už jsem myslel loni, že to zabalíme, letos jsem taky měl ty myšlenky… ale když vidím ty následovníky, tak třeba ještě za rok, IFri 15